Zákaznícka podpora je známy pojem, ktorý si však mnohí podnikatelia vynakladajú nesprávne. Považujú ju za akúsi nutnosť, ktorú je síce dobré mať, avšak nemá zmysel do nej investovať peniaze naviac. Pritom, jej prínos pre podnikanie môže byť násobne väčší, ako by ste možno čakali! Tu je 5 dôvodov, ktoré sa oplatí poznať.
Hneď na úvod malá štatistika. Vedeli ste, že až 68 % ľudí je ochotných zaplatiť za produkty a služby viac, pokiaľ má daná firma perfektnú zákaznícku podporu? Tým sa priamo dostávame k prvému dôležitému bodu…
1. Zákaznícka podpora zvýši vnímanú hodnotu vašich služieb
Viete, čo robí najznámejšie svetové značky úspešnými? Nie sú to len ich produkty alebo služby. Kľúčovú úlohu zohráva používateľský zážitok, ktorý je obvykle spojený so zákazníckou podporou. Reštaurácia v 5-hviezdičkovom hoteli môže ponúkať chuťovo úplne rovnaké jedlá ako malá vývarovňa na okraji ulice. V luxusnej reštaurácii za kurací vývar zaplatíte 5 eur, vo vývarovni 50 centov. Napriek tomu však mnohí ľudia pôjdu jesť do luxusnej reštaurácie.
Nelogické? Práveže opodstatnené! Do luxusnej reštaurácie ľudia chodia kvôli zážitku, ktorý im dáva práve obsluha (zákaznícka podpora). Čašníci sa ku vám správajú ako ku kráľovi sveta, o všetko sa postarajú, poradia vám, pomôžu. A vy ste za to ochotní zaplatiť násobne viac. Úplne rovnaká analógia platí aj v prípade e-shopov a všetkých ostatných podnikaní. Kvalitná zákaznícka podpora zvyšuje hodnotu vašich produktov či služieb.
2. Čas je dnes vzácny a vaši zákazníci ocenia, keď im zjednodušíte život
Doba je rýchla, času je málo a nikomu sa nechce riešiť veci zdĺhavo, keď sa to dá aj jednoduchšie. Ak má váš skoro-zákazník nejaký problém pri zadávaní objednávky, chce ho riešiť ihneď. V tej sekunde, kedy vznikne. Očakáva, že keď vám zavolá alebo napíše, dostane okamžité riešenie.
Nikto nechce na odpoveď čakať niekoľko hodín či dní. Promptne reagujúca infolinka vám dokáže takpovediac zachrániť zákazníka. Ak ju nemáte, s veľkou pravdepodobnosťou o neho prídete.
3. Zákaznícka podpora zvyšuje dôveru vašich zákazníkov
Pokiaľ ľudia vedia, že sa na vás môžu kedykoľvek obrátiť a vy im pomôžete, získavate u nich dôveru. Cítia, že ste im vždy k dispozícii a keď opäť vznikne nejaký problém, váš helpdesk im bude k službám. Radi tak do vašich produktov či služieb investujú viac peňazí a nebudú mať dôvod meniť dodávateľa.
Naopak, ak im vaša „podpora“ neodpovie vôbec, prípadne zareaguje príliš neskoro a problém nevyrieši, pre zákazníka sa stávate pochybným obchodníkom. Nabudúce si radšej dvakrát zváži, či u vás utratí peniaze.
4. Vďaka milej zákazníckej podpore si vašu firmu lepšie zapamätajú
Milá podpora, ktorá zákazníkovi pomôže vyriešiť problém a vyčarí mu úsmev na tvári, robí vašu značku zapamätateľnou. Takýto zákazník o vašich službách rád povie svojim kamarátom. Vryjete sa mu do pamäti a bude si vás spájať s pozitívnymi emóciami. A to je presne to, čo sa snažíte dosiahnuť, pokiaľ si chcete udržať dlhodobých spokojných klientov.
5. Čo nemáte vy, to má konkurencia
Konkurencia je dnes veľká a lojalita zákazníkov k značkám má tendenciu medziročne klesať. Jednoducho, pokiaľ je váš konkurent v niečom citeľne lepší, aj dlhoroční klienti budú zvažovať prechod k nemu. Ak vám chýba zákaznícka podpora, prípadne nefunguje správne, no váš konkurent je známy špičkovou infolinkou, ľudia si nebudú drať nervy u vás. Jednoducho prejdú ku konkurencii.
Tak ako, má tá infolinka v dnešnej dobe naozaj zmysel? Veríme, že vyššie uvedené fakty vás o tom presvedčili. Ak ju ešte nemáte, radi vám s ňou pomôžeme. Celý zákaznícky servis môžete zveriť do našich rúk – či už bude vo forme telefonátov, chatu, e-mailov alebo pošty. Spravíte tak maximum pre svojich zákazníkov, no zároveň si ušetríte výdavky spojené so zamestnávaním vlastných operátorov.
Zanechať komentár