ako prekonať kízu v podnikaní

Ako prekonať krízu v podnikaní? Vďaka týmto stratégiám budete napredovať aj v ťažkých časoch

Vysoká inflácia, ktorej čelíme posledný rok, zapríčinila významný rast životných nákladov. Ľudia v dôsledku toho nakupujú menej a opatrnejšie pristupujú k väčším investíciám. Firmy prichádzajú o biznis, klesajú im tržby a zisky. Nezáleží na tom, či podnikáte v B2B alebo B2C segmente, tieto problémy pravdepodobne pociťujete aj vy.

Avšak, na každý problém existuje riešenie a kríza nie je výnimkou. Čo môžete spraviť pre to, aby ste aj v týchto časoch dosahovali skvelé výsledky? Prinášame vám niekoľko praktických tipov, ktoré dokážu vynikajúco pomôcť aj vám!

Šetrite na správnych miestach

V čase krízy mnohé firmy škrtajú na nesprávnych miestach. Napríklad, vypustia mnohé kľúčové položky marketingového rozpočtu. Kvôli tomu začnú pomerne rýchlo upadať, predávajú čoraz menej produktov či služieb a následne sa len veľmi ťažko vracajú do pôvodných koľají. Pred tým, ako začnete šetriť, si preto dobre zanalyzujte, aký dopad môžu mať vaše opatrenia.

Venujte pozornosť energiám

Pre mnohé firmy predstavujú náklady na energie jeden z najvyšších výdavkov. Ako ich znížiť? Začnite využívať moderné riešenia kúrenia a chladenia. Napríklad, efektívne tepelné čerpadlá a rekuperácie. Zainvestujte do zateplenia nehnuteľnosti. Kúpte modernejšie stroje, ktoré môžu mať aj o niekoľko desiatok percent nižšiu spotrebu energie ako staré zariadenia. Ak je to možné, dovoľte svojim zamestnancom, aby viac dní v týždni pracovali z domu.

ako prekonať krízu v podnikaní
Nájdite spôsoby, ako ušetriť, no zároveň neobmedziť vašu výkonnosť

Tieto opatrenia vám v konečnom dôsledku dokážu ušetriť aj niekoľko stoviek eur mesačne. No zároveň sa pri nich nemusíte obávať, že negatívne ovplyvnia váš biznis. Práve naopak, ich benefity budete pociťovať dlhé roky, aj keď kríza pominie.

Investujte do efektívnych marketingových aktivít

V období krízy sa pozrite na svoju marketingovú stratégiu a snažte sa ju optimalizovať tak, aby ste z čo najmenšieho rozpočtu získali čo najviac nakupujúcich zákazníkov. Ako na to? Skvelým riešením je napríklad využívanie kreatívnych kampaní. Na ich prvotné zviditeľnenie stačí len minimálny rozpočet a keď sa stanú virálnymi, dokážete osloviť desiatky tisíc ľudí takpovediac zadarmo.

Praktický tip: V čase krízy je výhodné v reklamných kampaniach komunikovať najmä to, ako váš produkt alebo služba pomôže zákazníkovi ušetriť peniaze. Zvýšenie počtu predajov môžete stimulovať aj zaujímavými zľavami alebo zvýhodnenými ponukami.

Vyskúšajte telemarketing

Medzi zaujímavé marketingové aktivity, ktoré vedia v časoch krízy prinášať skvelé výsledky, patrí aj telemarketing. Ten dokáže zvýšiť počet predajov pokojne aj o viac než 30 %. Mnohé firmy ho dnes podceňujú, no práve to môžete využiť vo svoj prospech. Získate konkurenčnú výhodu a oslovíte veľa nových zákazníkov.

Moderný telemarketing je založený na dobre premyslených skriptoch oslovenia potenciálnych zákazníkov. Tie sa postupne vylepšujú, aby bola dosiahnutá čo najvyššia miera konverzie. Ľuďom zrozumiteľne a interaktívne vysvetlíte benefity vašich produktov alebo služieb, takže ich dokážete ľahšie motivovať ku kúpe, ako keby ste ich oslovovali iba klasickou online alebo offline bannerovou reklamou.

Udržujte si svojich existujúcich zákazníkov

Pravdepodobnosť, že niečo predáte novému zákazníkovi, je v priemere 5 – 20 %. Pri klientoch, ktorí už od vás v minulosti niečo kúpili, je táto pravdepodobnosť na úrovni 60 – 70 %. Z toho vyplýva, že ak chcete šetriť náklady a zároveň aj v čase krízy predávať čo najviac, nemali by ste zabúdať na vaše portfólio existujúcich zákazníkov.

Retenčné programy

Použite telemarketing na to, aby ste sa pripomínali svojim existujúcim zákazníkom. Ponúkajte im atraktívne zľavy a informujte ich o zaujímavých novinkách. Venujte sa cross-sale a up-sale aktivitám.

Pomocou retenčných programov sa snažte „zachytiť“ zákazníkov, ktorí majú tendenciu prejsť ku konkurencii alebo už nemajú záujem o vaše produkty či služby. Zisťujte, čo im prekáža a aké kroky by ste mohli podniknúť, aby ostali u vás.

Starostlivosť o zákazníkov

Aby ste si dlhodobo udržali spokojných zákazníkov, nezaobídete sa bez kvalitnej podpory. Majte zriadenú infolinku a helpdesk, ktorý bude pripravený okamžite riešiť akékoľvek problémy alebo otázky klientov.

Naša rada: V niektorých odvetviach zákazníci oceňujú možnosť telefonických objednávok. Ak cítite, že vaši klienti by túto službu radi využívali, poskytnite im ju. Opäť tým zlepšíte používateľský zážitok a znížite riziko, že odídu ku konkurencii.

Optimalizujte akvizíciu nových zákazníkov

Nesprávne nastavené akvizičné procesy spôsobujú, že vaši zamestnanci možno zbytočne plytvajú svojím časom a zdrojmi, pričom neprinášajú dobré výsledky.

ako prekonať krízu v podnikaní
Callcentrum pomôže prekonať krízu v podnikaní

Aby ste počas krízy mali istotu, že váš rozpočet na akvizíciu nových klientov využívate rozumne, mali by ste ju zveriť do rúk skutočných profesionálov. Správne nastavený a optimalizovaný spôsob oslovovania potenciálnych zákazníkov dokáže zvýšiť tržby aj o niekoľko desiatok percent.

Využívajte čas obchodníkov efektívne

Z profesionálnych obchodníkov sa často stávajú predražení telefonisti, ktorí trávia zbytočne veľa času tým, že si dohadujú stretnutia. V tomto smere je skvelým riešením využívať služby kvalitného call centra, ktoré bude plánovať schôdzky. Obchodníci sa tak budú na 100 % venovať obchodu a dokážu pracovať oveľa produktívnejšie, čo sa citeľne odrazí aj na tržbách.

Robte si prieskumy trhu

Ako zákazníci vnímajú vašu značku a cenotvorbu? Čo sa im na produktoch či službách páči a čo nie? Aké je ich nákupné správanie? Oplatí sa vám spúšťať novú produktovú radu?

Na tieto, ale aj mnohé ďalšie kľúčové otázky vám dá odpoveď telefonický prieskum trhu, vďaka ktorému získate množstvo cenných dát v krátkom čase. Na základe nich následne môžete optimalizovať vaše podnikanie, aby bolo úspešné aj v časoch najväčšej krízy.

Greencall: Váš partner v ťažkých časoch

Naši skúsení odborníci sa postarajú o to, aby vaša firma aj v časoch krízy napredovala a dosahovala želané výsledky. Zabezpečujeme komplexné služby v oblasti akvizície nových zákazníkov, dohadovania obchodných stretnutí, telefonických prieskumov, objednávkových liniek či customer care. Využiť môžete tiež naše retenčné programy, prípadne služby externej infolinky a profesionálneho helpdesku.

Nedovoľte, aby vás kríza položila na kolená. Kontaktujte nászistite, ako vieme pomôcť vášmu podnikaniu rásť.

Zanechať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy