výhody telemarketingu

Telemarketing nie je mŕtvy! Pozrite sa, prečo stojí za vyskúšanie aj dnes

Hoci doba internetu do značnej miery zmenila spôsoby propagácie produktov a služieb, klasické telefonovanie nepatrí do „starého železa“. Práve naopak, potvrdzujú to aj naše skúsenosti. Prečo by ste nemali podceňovať aktívny telemarketing, v čom spočíva a aké benefity vám môže priniesť?

Hoci akvizícia nových zákazníkov formou online reklamy môže byť presne cielená a efektívna, nie je tak efektívna ako telemarketing. Zároveň jej chýba jedna zásadná vlastnosť – interaktívnosť. Každý deň sa na všetkých z nás sype doslova lavína rozličných typov propagácie, pričom postupne si voči nim budujeme akúsi imunitu. Automaticky si ich prestávame všímať, v dôsledku čoho klesá ich efektivita.

Návrat do starých čias?

V minulosti bol aktívny telemarketing jednou z najobľúbenejších foriem akvizície nových zákazníkov. Neraz sa stávalo, že denne ste dostali aj 2 – 3 telefonáty, v ktorých sa vám pracovník danej firmy snažil predať nejaký produkt alebo službu. Po veľkom rozmachu online propagácie sa však táto forma akvizície začala postupne vytrácať. Len si spomeňte, kedy ste naposledy zažili telemarketingový hovor?

telemarketing a jeho výhody
Telemarketing dokáže prinášať výsledky aj dnes

Telemarketing už dnes nie je vnímaný ako niečo otravné, nežiadúce. Práve naopak. Tým, že je menej častý, si ho pomaly začíname čoraz viac vážiť. Predsa len, človek je tvor interaktívny. Chceme reagovať, komunikovať. A to nám klasické reklamy nedovoľujú. Preto je dnes telemarketing niečím, čím sa dokážete výrazne odlíšiť od konkurencie, vybudovať si so zákazníkmi pevnejšie puto a uchmatnúť si tak väčšiu časť trhu.

Nie je telemarketing ako telemarketing

Možno ste sa aj vy stretli s výrokmi, že efektivita telemarketingu je 2 %, nikto ho nemá rád, nedokáže fungovať a investícia do neho sa rovná peniazom spláchnutým do toalety. Takéto skúsenosti vám však obvykle povie človek, ktorý šiel na telemarketing nesprávnou cestou. Ak telefonickú komunikáciu so zákazníkmi vnímate ako nutné zlo, pôsobíte strojene, neoptimalizujete a idete viac na kvantitu ako kvalitu, výsledky môžu byť katastrofálne.

Pokiaľ si však vytvoríte unikátny skript, komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi zveríte do rúk profesionálom a optimalizujete ju na základe získaných dát, telemarketing môže zvýšiť vaše predaje o 10, 20, 40, ale pokojne aj viac percent. Myslite na to, že telemarketing nie je spôsob propagácie, ktorého výsledky uvidíte po 2 dňoch. Áno, niekedy to je možné. Avšak, obvykle je potrebné venovať mu nejaký ten čas, kým sa začnú objavovať prvé veľké úspechy.

Ako vyzerá moderný telemarketing?

Základom úspešného telemarketingu je získanie databázy ľudí, ktorí sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Pamätajte, kvalita je dôležitejšia ako kvantita. Pokiaľ budete služby lakovania nechtov ponúkať mužom, nemôžete sa diviť, že výsledky budú mizerné.

moderný telemarketing
Call centrum sa postará o efektívny telemarketing

Druhým dôležitým krokom je správne oslovenie ľudí. Je potrebné vytvoriť dobre premyslený skript, ktorý nebude znieť príliš strojene a potenciálnemu zákazníkovi jasne objasní vašu ponuku. Moderný telemarketing, to nie sú „šmejdi“, ktorým každý zloží telefón. Pokiaľ pôsobíte profesionálne a dokážete správne komunikovať benefity vášho produktu či služby, ľudia budú váš telefonát brať ako niečo prínosné. Budú radi, že ste im zavolali a vašu firmu si zapamätajú v súvislosti s pozitívnymi emóciami.

Súčasťou moderného telemarketingu by mal byť follow-up. Môže sa stať, že daný človek nebude mať v momente, keď mu zavoláte, čas. Prípadne, bude si chcieť vašu ponuku detailnejšie prejsť. Za telefonátom by preto malo nasledovať kontaktovanie e-mailom.

Ako to všetko zvládnuť?

S profesionálnym telemarketingom vám radi pomôžeme. Vďaka našim dlhoročným skúsenostiam sa postaráme o to, aby akvizícia nových zákazníkov telefonickou formou bola ušitá na mieru vašej firme a cieľom. Zabezpečiť vieme aj následný follow-up napríklad v podobe e-mailu.

Bude telemarketing fungovať aj v prípade vašich produktov či služieb? Neváhajte a presvedčte sa o tom na vlastnej koži!

Zanechať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy